Kundservice

Vi finns här för dig

Här hittar du svar på några vanliga frågor. Hittar du inte det du söker kan du alltid ringa, skicka e-post, eller chatta med oss.

Vanliga frågor

Just nu hjälper vi många av våra kunder med dessa frågor.

Det enda du behöver göra för att ansöka om tankkort är att fylla i ett formulär.

Är det ditt företag som behöver tankkort? Ansök om företagskort.

Komprimerad biogas (CBG) används i personbilar och lätta lastbilar. Flytande biogas (LBG) används för tung trafik, industri och sjöfart.

Ring vår kundservice för att få hjälp eller för att göra en felanmälan om du får problem när du tankar. Du ser våra kontaktuppgifter här nedanför. Du kan också göra en felanmälan här nedanför, om problemet inte är akut.

Se film som visar hur du tankar din gasbil eller läs våra steg-för-steg-instruktioner. Du kan också ha med dig i tankarna att:

  • Det puffar och pyser ibland. Det beror bara på att det är ett tryck i slangen som släpper när man vrider på handtaget.
  • Det gör inget om slangen är slapp. Ibland har den trycket kvar från tidigare tankning, ibland inte. Trycket kommer när du börjar tanka.

Ibland får du lirka lite för att få slangen på plats och få fast munstycket i bilen. Du känner när du hamnar rätt.

Kortfrågor

När du betalar med Visa eller Master Card reserveras 1 500 kronor i deposition på ditt kort. Reglerna, som kommer från Visa och Master Card, är till för att säkra att det finns täckning på kontot när du tankar. Skulle du ha ett lägre saldo än 1 500 kronor reserveras hela summan som finns kvar på kortet.

När du har avslutat tankningen betalas mellanskillnaden tillbaka på ditt konto. Det ska ske omgående men ibland dröjer det innan återbetalningen sker. Har du några frågor om återbetalningen är det din bank du vänder dig till.

Visste du att du slipper det reserverade beloppet med vårt tankkort?

Ring eller mejla oss om du behöver spärra ditt kort. Du ser våra kontaktuppgifter här nedanför.

Absolut, det kan du göra.

Du fyller i ett formulär och skickar in här på vår webb.

 

Är det ditt företag som behöver ett extrakort? Ring eller mejla oss!

Mejla oss på info@svenskbiogas.se för att säga upp ditt tankkort.

Ja. Du kan ändra kreditgränsen för ditt tankkort så att det passar din körning. Att ändra kreditgränsen kostar ingenting och det höjer inte priset på ditt kort.

Kontakta oss

Hittar du inte svaret du söker efter? Ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Våra öppettider

Vecka 48, 2021
  • Måndag08:00 - 17:00
  • Tisdag08:00 - 17:00
  • Onsdag08:00 - 17:00
  • Torsdag08:00 - 17:00
  • Fredag09:00 - 16:00
  • LördagStängt
  • SöndagStängt

Du kan chatta med oss på webben vardagar klockan 9-16. När vi är online syns en chattruta i högra hörnet på sidan. Vi använder en översättningstjänst så du kan skriva på vilket språk du vill, så svarar vi på samma språk.

Telefon kundtjänst: 013-20 80 60

E-post kundtjänst: info@svenskbiogas.se

Har du upptäckt fel på tankstationen eller har problem när du tanka? Ring oss så hjälper vi dig. Du kan också skicka in en felanmälan via formuläret nedan om det inte är akut.

Felanmälan

Har du ett akut problem utanför våra öppettider kan du ringa och prata med vår jourtekniker. Du ringer 013-20 80 60, möts av en talsvarstelefon och väljer att bli kopplad till jourteknikern.